Sak til SPR: Utveksling

Jeg har sent inn en sak til SPR for behandling 3. oktober. Den lyder følgende:

---------------------------
Mange i klassen driver å finner info om utvekslingsmuligheter og tror en del ønsker å utveksle i 4. eller 5. klasse. Det bør legges bedre til rette for dette siden det er et ønske fra NTNUs side om at mange skal utveksle. Det er en del ting som bør gjøres:

1. Finne ut hvor mange som drar, så man kan planlegge bedre.
2. Prøve å erstattet de som drar med studenter fra utlandet eller andre universiteter i Norge.
3. Mange lurer på hvilke fag man få godkjent. Dette bør det lages retningslinjer på siden det fortsatt er veldig åpent i 4. klasse.
4. Det bør være et møte om utveksling for studentert i 2. og 3. klasse. Info om ting man ikke kan få hjelp av Internasjonal seksjon om. F. eks godkjenning av fag, gode steder i utlandet, kontaktpersoner i utlandet, osv. Møte bør være i oktober (begynnelsen av november) siden en del skoler har søknadsfrist for høsten 2009 i desember (gjelder særlig USA), andre har søknadsfrist i mars.

Vi i Timini har planer om å lage en wiki med erfaringer fra studenter som skal dra og har vært i utlandet. Vi trenger hjelp for å fylle denne med viktig og korrekt informasjon.

Dette er en stor sak og vi får kanskje ikke tid til å gå gjennom den nøye den 3. oktober, men vi bør ta oss tid til å diskutere dette nøye og lage en plan for videre arbeid. Det er viktig å begynne tidlig, og hvis man ønsker å få andre studenter hit må man begynne å reklamere snart.

Hilsen en optimistisk student

Carl
---------------------------

Jeg ønsker tilbakemeldinger som jeg kan ta med meg til møte 3. oktober. Jeg har blitt lovet at Jo og Bjørn (leder SPR) skulle ta å diskutere disse tingene før møte og det virket som det var mulig å få et infomøte innen rimelig tid. Jeg ønsker også tilbakemelding på hva dere ønsker å få info om på infomøte.

Denne artikkelen er importert fra gamle Timini.no, der den lå i kategorien Fagteam.

Kommentarer

Du må være logget inn for å se og poste kommentarer.